Brandlovers

Trouwe klanten! Dat zijn de klanten die we allemaal willen. Maar wist je dat trouw enkel bestaat wanneer de liefde groter is dan het instinct? Met die wetenschap ben je met de juiste aanpak niet enkel een trouwe klant rijker, maar creëer je 'brandlovers'!

Klanten die zich op Twitter uiten over de fijne samenwerking met jou of je bedrijf. Medewerkers die zichzelf identificeren met hun werk. Die op Facebook of Instagram foto’s posten van gelukkige werkmomenten.

Een 'brandlover'! Dat is een consument met een diepe, emotionele connectie met jouw ‘brand’. Om toegang te krijgen tot zijn hart, moet je niet enkel zijn respect proberen te verdienen, maar vooral zijn liefde. In de liefde over ROI spreken is natuurlijk een ‘contradictio in terminis’. Want liefde is onbaatzuchtig, belangeloos en gul. Of zou dit toch moeten zijn. Maar heel eerlijk, zelfs in de liefde tussen twee mensen mag je wat mij betreft af en toe de ROI meten.

Dus hier komt hij; allereerst terugkerende aankopen, die natuurlijk voor een stijging van je omzet zorgen. Ten tweede gaat het hier over een positieve word-of-mouth. De beste marketing mogelijk als jouw klant als jouw marketeer wordt. En het derde voordeel is een sterkere afkeer van 'brandlovers' tegen negatief nieuws dat over jouw merk verspreid zou kunnen worden. Merken die 'brandlovers' hebben kunnen dus tegen een stootje.

Met de komst en groei van Social Media zijn 'brandlovers' extreem belangrijk geworden voor jouw organisatie. Wist je dat het vijf keer zoveel kost om een nieuwe klant binnen te halen dan een bestaande klant trouw te laten blijven? Het Amerikaanse Sideqik onderzocht zelfs dat 84% van de klanten zegt dat dat 1 positieve ervaring bij een ‘brand’ hem tot trouwe klant voor het leven maakt.

Herkenbaar! Want na onderstaande reactie op Twitter van @United_Brands kocht ik mijn Nike hardloopbroeken ook nergens anders meer.

Het ene merk krijgt gemakkelijker fans dan het andere merk, maar wat kan je doen op Social Media om je te omringen door Brandlovers? Om hun liefde te laten groeien.

  • Identificeer je publiek en luister naar ze;
  • Vergroot interactie met ze;
  • Onderscheid jezelf (authentiek) van je concurrenten;
  • Creëer content die uitnodigt om te reageren;
  • Zet je klanten en medewerkers in beeld;
  • Bedank of beloon klanten die jouw content delen;
  • Spreek niet enkel vanuit je company profiel, ook vanuit persoonlijke accounts

En de belangrijkste van allemaal: ‘Customer service is een attitude, geen afdeling’.

Pin plezier!
Nieuw! Organiseer je Pinterest pins en borden nu nog beter
Het social mediakanaal Pinterest heeft een aantal nieuwe functies geïntroduceerd op hun platform. Zo kan je onder andere borden archiveren en pins in je eigen volgorde zetten. Pinterest heeft deze functies mogelijk gemaakt, zodat gebruikers gemakkelijker kunnen plannen en een beter overzicht hebben over hun projecten. We zetten graag de nieuwe features voor je op een rijtje: Secties toevoeg
Stel -hoe dan ook- de klant altijd centraal
The battle of the departments
“Zorg dat je salesmensen eindelijk in het gareel lopen. Zij zijn nooit in orde met hun bezoekrapportjes en leven van dag tot dag. Anders wordt ‘marketing automation’ natuurlijk nooit wat!” De zaal lag in een deuk om de tip van deze spreker. Alle marketeers knikten bevestigend en knipogend naar elkaar. Ik zat erbij. En keek rond. Voelde de stomp op mijn oude saleshart. Even vechten tegen
Nieuw jaar, nieuwe opportuniteiten
5 Digitale Marketing Trends voor 2018
Het nieuwe jaar is net begonnen. Prachtig moment om terug te kijken op een boeiend 2017, maar vooral ook uit te kijken naar een nieuw jaar vol verse opportuniteiten en trends. Niets is een zekerheid, maar toch lijsten we graag even de voorspelde digitale marketing trends voor het jaar 2018 op. Ready, set, go! Video3 In Digital Marketing kwam video reeds uitgebreid aan bod. Toch zijn er enk
You’ll work smarter, not harder
De recruiter, meer dan een matchmaker?
Drie uur had ze binnen gezeten bij het uitzendbureau. Twee uur voor testen en een uurtje voor een interview. Het was een leuk gesprek, dat zeker! Maar ze kwam voor werk en helaas was ze zonder jobvoorstellen weer buiten gewandeld. ‘We houden je op de hoogte’ zei de vriendelijke Consultant nog, ‘en bekijk gewoon regelmatig onze site’. In de tram terug stuurde ze direct een LinkedIn invit
Meeliften op de 'experience economy'
Is ‘beleven’ mooier dan ‘bezitten’?
Situatieschets. Je zit op restaurant met je beste vriend(in) en bent aan het wachten tot je eten klaar is. Je hoort het belletje in de keuken, de ober snelt ernaartoe en komt jouw richting uit met een bord dat eruit ziet als een plaatje. Hij plaatst het bord voor je neus, mes en vork in de aanslag. "Wacht!" roept je vriend(in) – "nog snel even op beeld vastleggen." Herkenbaar? Of ben jij eerder
Wat als technologie de communicatie met klanten overneemt?
De Messenger Chatbot: Modernisering dankzij Artificial Intelligence
Vroeger moest je een winkel bezoeken om meer te weten te komen over een bedrijf. Tegenwoordig kan je op een website of Facebook-pagina terecht en op sommige websites kan je zelfs live chatten. Voor bedrijven is een live chat voeren een uitstekend middel om klanten of leads bij te staan met al hun vragen. Dit bestaat al een hele tijd, maar een live chat up & running houden is redelijk arbeidsin
Content delen en creëren om bekendheid op te bouwen
Waarom LinkedIn onmisbaar is voor kleine ondernemingen
Van alle sociale netwerken heeft LinkedIn ongetwijfeld het meest professionele imago. Moet je daar als zelfstandig ondernemer zijn? En hoe pak je dat aan? Moet je aanwezig zijn op LinkedIn? De vraag stellen, is ze beantwoorden. Natuurlijk moet je daar aanwezig zijn. LinkedIn is zoveel meer dan een kanaal waar je personeel kan vinden en waar je jezelf aan potentiële werkgevers kan voorstellen.
Wordt Instagram de ondergang van Snapchat?
Stories, the battle
Let me tell you a story… Er was eens een tijd waarin ik enkel picture perfect momenten met minstens 1 filter, aangepaste kleuren en betere lichtinval postte. Ja, mijn leven moest toch fabulous, fun, boeiend en cool overkomen online? Niet veel later begonnen deze perfecte, en vaak fake, foto’s te vervelen en kwam Snapchat met zijn stories op het toneel. Die deden me eraan herinneren dat o
Albert Einstein had geen Instagram, maar wel gelijk
#SocialMediaGeluk
"Ons geluk hangt af van de glimlach van anderen". Albert Einstein had geen Instagram, maar wel gelijk. Ik had deze week tijdens een training een interessante discussie over geluk op Social Media. Verander Einstein’s ‘glimlach’ in ‘likes’ en we hebben een prikkelend debat. "Elke post is positief, nooit een negatieve noot. Kijk eens hoe interessant ik ben. Hoeveel intelligente zaken ik
Ideaal om te interageren met je doelgroep
Today’s Lawyer: Social Media, de plek waar uw cliënten zijn
Social Media is geen doel op zich. Maar het is de sterkste en meest efficiënte manier om dichter bij uw cliënt te komen. Ik schreef hiervoor een artikel voor Today’s Lawyer. Omdat het voor de beroepsgroep van advocatuur en juristen niet vanzelfsprekend lijkt, maar het toch echt is. Meer informatie over hun magazine vindt u hier. Een geposte foto van u in toga samen met uw cliënt met de beg

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief