Company branding

Hoe bouw je een sterk merk? Hoe beheer je het? En hoe worden Marketing Managers ook sterke Conversation Managers? En welke technieken kun je toepassen om op een niet-traditionele manier over je merk te communiceren? Een interactieve training met veel tools, tips en praktijkcases.

 

Breng je doelgroep exact in kaart
De customer journey & persona's
Wat doet en ervaart jouw klant tijdens het oriënteren, kopen en gebruiken van een product of dienst? Hoe scherp kan je de online en offline touchpoints in kaart krijgen? Het is belangrijk om je doelgroep exact in kaart te brengen. Met een naam, gezicht, gevoelens, waarden en verwachtingen. Een "buyer persona" wordt bijna tastbaar. Wanneer je de oefening goed doet, lijkt de "persona"&
Visuals op een sterke manier inzetten (in je strategie)
Visuele social media voor b-to-c bedrijven
Met een sterke focus op Pinterest, Tumblr en Instagram. Een marketingstrategie waar je consument op een funny manier wordt ingezet voor de ‘branding’ van jouw producten. Optimaal gebruik maken van deze netwerken zorgt dat je je imago zeer sexy kan maken door in te spelen op de selfiecultuur, de reviewcultuur, etc. Push-marketing wordt pull-marketing. Want heel de wereld wordt jouw marketeer.
Je engagen op social media creëert een hoger vertrouwen
CEO Branding
Een recent onderzoek door Brandfog toont dat wanneer CEO’s actief zijn op Social Media, klanten een zeer hoog vertrouwen krijgen in het bedrijf. 81% van de ondervraagden antwoordde dat ze voelden dat CEO’s die oprecht ‘engagen’ op Social Media betere leiders zijn en beter omgaan met de veranderende wereld van vandaag. B-to-C is ‘engagen’ vrij eenvoudig. Maar ook in een B-to-B omge
Het vastpinnen van je strategie gebeurt in team
Social media strategie over departementen heen
Veel 'Social Media'-trainingen zoomen in per functiegroep. Maar wanneer een bedrijf beslist dat Social Media de koers is die gevaren gaat worden, is het belangrijk om eerst de strategie juist te zetten. Die lukt enkel met een plan, een contentstrategie en een maximale samenwerking van de vier belangrijkste departementen in dit verhaal: ‘HR, Sales, Customer Service & Marketing’. In deze tra
De moderne recruiter heeft 6 rollen
E-recruitment
Een moderne recruiter in de wereld van Social is een marketeer, een salespersoon, een data nerd, een researcher en een technische geek. Dat is een groot verschil met wat de recruiter ooit was. De combinatie van deze 6 rollen komt in deze training uitgebreid aan bod. Hoe je je searches op sociale netwerken zo optimaliseert, met veel technische tips over zichtbaarheid met als belangrijkste resultaat
Social media kent na deze training geen geheimen meer voor jou
Start To ‘Twitter, Linkedin, Facebook,...'
Gaat het echt nog even om het bedienen van de knoppen en wil je alle ins & outs kennen van platformen zoals LinkedIn & Twitter of zelfs Instagram, Pinterest, Facebook en/of Google+ dan zorgen wij er na deze training voor dat deze netwerken geen geheimen meer voor u hebben.
Hoe maak ik van mezelf een 'brand'?
Personal branding via social media
De lijnen tussen b-to-b en b-to-c worden steeds vager omdat het steeds meer over ‘human tot human’ gaat. Niet enkel jouw ‘company brand’ moet juist staan voor een optimale ‘social sellling strategie’, maar zeker ook jouw ‘personal brand’. Deze training leert je om gevonden te worden door de juiste personen, jezelf te presenteren en jouw commerciële en persoonlijke doelen te bereik
Monitor wat er over jouw bedrijf gezegd wordt en reageer
Social listening & webcare
Er wordt positief, maar zeker ook negatief over jouw bedrijf gesproken op het net. Via verschillende tools monitoren wat er gezegd wordt en hier op een goede manier op reageren is een must in de digitale wereld. Luisteren wat je klanten willen en wat je concurrenten zeggen geeft je voorsprong in business op alle fronten.  
Alles begint met vissen in de juiste vijver
Social selling
Business Leads vinden, expertise delen, gunaspect creëren, converseren met klanten en prospects op een vrije en menselijke manier en afspraken maken. De deal zelf moet je nog ‘closen’ tijden een ‘in real life gesprek’, maar een groot stuk van het sales voorwerk gebeurt digitaal. Social selling begint met vissen in de juiste vijver. Een goede digitale contentmarketing-strategie mikt op het

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief