Is ‘beleven’ mooier dan ‘bezitten’?

Situatieschets. Je zit op restaurant met je beste vriend(in) en bent aan het wachten tot je eten klaar is. Je hoort het belletje in de keuken, de ober snelt ernaartoe en komt jouw richting uit met een bord dat eruit ziet als een plaatje. Hij plaatst het bord voor je neus, mes en vork in de aanslag. "Wacht!" roept je vriend(in) – "nog snel even op beeld vastleggen." Herkenbaar? Of ben jij eerder diegene die vergeet een foto te nemen?

Experience economy
Hoe dan ook, de komst van social media heeft ertoe geleid dat mensen steeds vaker op zoek gaan naar ervaringen om te delen. Deze zogenaamde ‘experience economy’ maakt dat het ‘hebben’ van dingen steeds minder belangrijk wordt. Dit zien we niet alleen in het opkomende delen van een auto, zo geven we bijvoorbeeld ook steeds vaker belevenissen cadeau (een weekendje weg, chocolade maken, workshops, etc.). Sommige voorbeelden kunnen we linken aan het opkomende ‘consuminderen’ – we willen een auto delen, want het bezit ervan is slecht voor het milieu. Soms is het ‘ervaren’ van iets too damn cool, denk maar aan festivals en bungeejumping.

Zo blijkt drie op de vier Millennials meer geld te willen uitgeven aan ervaringen dan aan een product. We gaan steeds meer op zoek naar waardevolle en unieke belevenissen op maat.

Waar komt social media dan in de picture?
Het is duidelijk dat deze ervaringen ook gedeeld moeten worden. De ‘experience economy’ is niet per se een nieuw begrip, maar social media doet deze trend immens opleven. Ga je naar een foodtruck festival? Top! Doe maar je best om naast die foodtrucks mensen te vinden zonder gsm in handen om deze ervaringen vast te leggen. Maar wat betekent dit nu exact voor jouw brand? En wat met jouw product?

Dit is jouw kans om je klanten nóg meer te betrekken, brand lovers te creëren én jouw verhaal naar buiten te brengen. Hier bevindt zich de echte kracht van deze ervaringen.

Tell me, I forget. Show me, I remember. Involve me, I understand.

 

Verhoog je omzet met een digitale strategie
Hoe zet je digitale marketing in binnen je onderneming?
“We moeten inzetten op social media want onze concurrenten doen dat ook!”, is een stelling die ik vaak te horen krijg. Dat zou natuurlijk niet de reden mogen zijn om ermee te starten. Uiteraard moet je social media inzetten als bedrijf… en dringend als je dat nog niet doet. Maar doe dit om je eigen onderneming naar een hoger niveau te tillen.          
Klantencase
Ambassadors! De ogen, oren en stem van je bedrijf
Actief Interim is een uitzendgroep met ambitie! Ze zijn dan ook niet voor niets één van de snelst groeiende uitzendgroepen van België. Op 30 jaar tijd klom Actief op tot de zevende plaats in de Interim Ranking van de Trends Top 30 000. En de groei zet zich voort met een duidelijke ambitie: doorgroeien tot de top 5 van de interimranking en blijven werken aan de verdere uitbouw van een volledig n
Euro Gijbels zet in op Company Branding en Social Media
Digitaal marketingproject bij Euro Gijbels
Euro Gijbels is een groente- en fruit distributeur in Geel met een eigen vestiging in Spanje. Het familiebedrijf staat voor kwaliteit, flexibele service en een gedrevenheid om te innoveren. Euro Gijbels heeft alles in eigen beheer, van aankoop tot verpakking en van transport tot IT. Behalve groenten en fruit biedt de familie ook een 4de gamma aan waaronder versneden producten, olijven, soep en kru
Zomerse social media tips!
5 tips voor de Summer Slowdown
Is het kort door de bocht als ik ervan uit ga dat veel sectoren tijdens de zomermaanden een ‘rustigere’ periode tegemoet gaan? Voor de meeste bedrijven biedt deze periode doorgaans wat ademruimte en tijd om de batterijen terug op te laden. Maar anderzijds kan dit ook betekenen dat je een uitdagendere periode moet doorkomen. Hoe zorg je er juist voor dat je in het vizier blijft tijdens
Tips & tricks
Heb jij al een back-up plan?
Wat zou jij doen moest je je data kwijt zijn? Of het nu gaat om foto’s op je telefoon of persoonlijke bestanden die je op je lokale laptop hebt bewaard, we besteden weinig aandacht aan het maken van een back-up hiervan. Toch kan het 'verliezen' van deze data voor jou erg vervelende gevolgen hebben en gebeurt dit meestal ook wanneer dit jou het minst uitkomt. Uit onderzoek is geb
Pin plezier!
Nieuw! Organiseer je Pinterest pins en borden nu nog beter
Het social mediakanaal Pinterest heeft een aantal nieuwe functies geïntroduceerd op hun platform. Zo kan je onder andere borden archiveren en pins in je eigen volgorde zetten. Pinterest heeft deze functies mogelijk gemaakt, zodat gebruikers gemakkelijker kunnen plannen en een beter overzicht hebben over hun projecten. We zetten graag de nieuwe features voor je op een rijtje: Secties toevoeg
Stel -hoe dan ook- de klant altijd centraal
The battle of the departments
“Zorg dat je salesmensen eindelijk in het gareel lopen. Zij zijn nooit in orde met hun bezoekrapportjes en leven van dag tot dag. Anders wordt ‘marketing automation’ natuurlijk nooit wat!” De zaal lag in een deuk om de tip van deze spreker. Alle marketeers knikten bevestigend en knipogend naar elkaar. Ik zat erbij. En keek rond. Voelde de stomp op mijn oude saleshart. Even vechten tegen
Nieuw jaar, nieuwe opportuniteiten
5 Digitale Marketing Trends voor 2018
Het nieuwe jaar is net begonnen. Prachtig moment om terug te kijken op een boeiend 2017, maar vooral ook uit te kijken naar een nieuw jaar vol verse opportuniteiten en trends. Niets is een zekerheid, maar toch lijsten we graag even de voorspelde digitale marketing trends voor het jaar 2018 op. Ready, set, go! Video3 In Digital Marketing kwam video reeds uitgebreid aan bod. Toch zijn er enk
You’ll work smarter, not harder
De recruiter, meer dan een matchmaker?
Drie uur had ze binnen gezeten bij het uitzendbureau. Twee uur voor testen en een uurtje voor een interview. Het was een leuk gesprek, dat zeker! Maar ze kwam voor werk en helaas was ze zonder jobvoorstellen weer buiten gewandeld. ‘We houden je op de hoogte’ zei de vriendelijke Consultant nog, ‘en bekijk gewoon regelmatig onze site’. In de tram terug stuurde ze direct een LinkedIn invit
Wat als technologie de communicatie met klanten overneemt?
De Messenger Chatbot: Modernisering dankzij Artificial Intelligence
Vroeger moest je een winkel bezoeken om meer te weten te komen over een bedrijf. Tegenwoordig kan je op een website of Facebook-pagina terecht en op sommige websites kan je zelfs live chatten. Voor bedrijven is een live chat voeren een uitstekend middel om klanten of leads bij te staan met al hun vragen. Dit bestaat al een hele tijd, maar een live chat up & running houden is redelijk arbeidsin
Hoe aftrekbaar zijn uw restaurantkosten?Download de fiscale gids

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief