Waarom LinkedIn onmisbaar is voor kleine ondernemingen

Van alle sociale netwerken heeft LinkedIn ongetwijfeld het meest professionele imago. Moet je daar als zelfstandig ondernemer zijn? En hoe pak je dat aan?

Moet je aanwezig zijn op LinkedIn?
De vraag stellen, is ze beantwoorden. Natuurlijk moet je daar aanwezig zijn. LinkedIn is zoveel meer dan een kanaal waar je personeel kan vinden en waar je jezelf aan potentiële werkgevers kan voorstellen. Je kan er ook je personal brand verzorgen, je merk versterken, interessante artikelen en opinies lezen, netwerken… het zou zonde zijn om dat links te laten liggen. 

Bedrijfspagina én persoonlijke pagina
Voor alle bedrijven en zelfstandigen is LinkedIn een essentieel onderdeel van de 'digitale voetafdruk’. En je moet niet groot zijn, om een grote digitale voetafdruk te hebben. Daarom is het belangrijk om niet alleen een persoonlijke pagina te hebben, maar ook een bedrijfspagina. De twee zijn nodig. De bedrijfspagina is de ideale plek om je onderneming voor te stellen en te vertellen wat je doet. Je kan de menselijke, persoonlijke kant van je eigen pagina aanwenden om je bedrijfspagina te laten groeien. Laat er maar kruisbestuiving zijn tussen die twee! 

Pagina's volledig invullen
Als je de moeite doet om die pagina’s aan te maken, zorg dan ook dat die volledig en goed ingevuld zijn. De headline, de summary, je ervaring, endorsements… Zorg dat alles zo volledig mogelijk is. In de headline, de zin onder je naam, moet je zeker genoeg relevante keywords voor SEO zetten. De summary gaat eerder over waar je voor staat, wat je wil, niet over wat je doet. Hier kan je je 'verhaal' doen. 

Netwerken op LinkedIn?
Wees ook niet bang om je netwerk uit te breiden. Spreek iedereen aan die je kent, vanaf je schooltijd. Het is niet omdat je iemand tien jaar niet gezien hebt, dat je er niet mee mag linken. Meer nog, volgens mij moet je iemand zelfs niet écht kennen. Als een persoon een logische connectie heeft met je bedrijf, mag je hem gerust uitnodigen. Anderzijds moet je natuurlijk ook zelf openstaan voor connecties.  

Content delen en creëren
Wat veel mensen lastig vinden, is het delen en aanmaken van eigen content, nochtans een heel goede manier om snel bekendheid op te bouwen. Content delen en maken is echt belangrijk. Zie je iets interessants, deel dat dan met je volgers. Heb je een sterke opinie over iets? Schrijf dan zelf een artikel. Veel mensen denken: “ik kan dat niet”, maar je hoeft echt geen doorwinterde journalist te zijn om goede content te kunnen maken. Is het schrijven van zo’n artikel écht niks voor jou? Huur dan desnoods een goede copywriter in. 

Bron: Propaganda voor Proximus
Klik hier voor het originele interview 

 

Interesse in een vrijblijvend gesprek hierover?
Contacteer ons!
0478 429981 of anke@cmoore.be

 

Zomerse social media tips!
5 tips voor de Summer Slowdown
Is het kort door de bocht als ik ervan uit ga dat veel sectoren tijdens de zomermaanden een ‘rustigere’ periode tegemoet gaan? Voor de meeste bedrijven biedt deze periode doorgaans wat ademruimte en tijd om de batterijen terug op te laden. Maar anderzijds kan dit ook betekenen dat je een uitdagendere periode moet doorkomen. Hoe zorg je er juist voor dat je in het vizier blijft tijdens
Euro Gijbels zet in op Company Branding en Social Media
Digitaal marketingproject bij Euro Gijbels
Euro Gijbels is een groente- en fruit distributeur in Geel met een eigen vestiging in Spanje. Het familiebedrijf staat voor kwaliteit, flexibele service en een gedrevenheid om te innoveren. Euro Gijbels heeft alles in eigen beheer, van aankoop tot verpakking en van transport tot IT. Behalve groenten en fruit biedt de familie ook een 4de gamma aan waaronder versneden producten, olijven, soep en kru
Tips & tricks
Heb jij al een back-up plan?
Wat zou jij doen moest je je data kwijt zijn? Of het nu gaat om foto’s op je telefoon of persoonlijke bestanden die je op je lokale laptop hebt bewaard, we besteden weinig aandacht aan het maken van een back-up hiervan. Toch kan het 'verliezen' van deze data voor jou erg vervelende gevolgen hebben en gebeurt dit meestal ook wanneer dit jou het minst uitkomt. Uit onderzoek is geb
Pin plezier!
Nieuw! Organiseer je Pinterest pins en borden nu nog beter
Het social mediakanaal Pinterest heeft een aantal nieuwe functies geïntroduceerd op hun platform. Zo kan je onder andere borden archiveren en pins in je eigen volgorde zetten. Pinterest heeft deze functies mogelijk gemaakt, zodat gebruikers gemakkelijker kunnen plannen en een beter overzicht hebben over hun projecten. We zetten graag de nieuwe features voor je op een rijtje: Secties toevoeg
Stel -hoe dan ook- de klant altijd centraal
The battle of the departments
“Zorg dat je salesmensen eindelijk in het gareel lopen. Zij zijn nooit in orde met hun bezoekrapportjes en leven van dag tot dag. Anders wordt ‘marketing automation’ natuurlijk nooit wat!” De zaal lag in een deuk om de tip van deze spreker. Alle marketeers knikten bevestigend en knipogend naar elkaar. Ik zat erbij. En keek rond. Voelde de stomp op mijn oude saleshart. Even vechten tegen
Nieuw jaar, nieuwe opportuniteiten
5 Digitale Marketing Trends voor 2018
Het nieuwe jaar is net begonnen. Prachtig moment om terug te kijken op een boeiend 2017, maar vooral ook uit te kijken naar een nieuw jaar vol verse opportuniteiten en trends. Niets is een zekerheid, maar toch lijsten we graag even de voorspelde digitale marketing trends voor het jaar 2018 op. Ready, set, go! Video3 In Digital Marketing kwam video reeds uitgebreid aan bod. Toch zijn er enk
You’ll work smarter, not harder
De recruiter, meer dan een matchmaker?
Drie uur had ze binnen gezeten bij het uitzendbureau. Twee uur voor testen en een uurtje voor een interview. Het was een leuk gesprek, dat zeker! Maar ze kwam voor werk en helaas was ze zonder jobvoorstellen weer buiten gewandeld. ‘We houden je op de hoogte’ zei de vriendelijke Consultant nog, ‘en bekijk gewoon regelmatig onze site’. In de tram terug stuurde ze direct een LinkedIn invit
Meeliften op de 'experience economy'
Is ‘beleven’ mooier dan ‘bezitten’?
Situatieschets. Je zit op restaurant met je beste vriend(in) en bent aan het wachten tot je eten klaar is. Je hoort het belletje in de keuken, de ober snelt ernaartoe en komt jouw richting uit met een bord dat eruit ziet als een plaatje. Hij plaatst het bord voor je neus, mes en vork in de aanslag. "Wacht!" roept je vriend(in) – "nog snel even op beeld vastleggen." Herkenbaar? Of ben jij eerder
Wat als technologie de communicatie met klanten overneemt?
De Messenger Chatbot: Modernisering dankzij Artificial Intelligence
Vroeger moest je een winkel bezoeken om meer te weten te komen over een bedrijf. Tegenwoordig kan je op een website of Facebook-pagina terecht en op sommige websites kan je zelfs live chatten. Voor bedrijven is een live chat voeren een uitstekend middel om klanten of leads bij te staan met al hun vragen. Dit bestaat al een hele tijd, maar een live chat up & running houden is redelijk arbeidsin
Wordt Instagram de ondergang van Snapchat?
Stories, the battle
Let me tell you a story… Er was eens een tijd waarin ik enkel picture perfect momenten met minstens 1 filter, aangepaste kleuren en betere lichtinval postte. Ja, mijn leven moest toch fabulous, fun, boeiend en cool overkomen online? Niet veel later begonnen deze perfecte, en vaak fake, foto’s te vervelen en kwam Snapchat met zijn stories op het toneel. Die deden me eraan herinneren dat o
Hoe aftrekbaar zijn uw restaurantkosten?Download de fiscale gids

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief