Waarom LinkedIn onmisbaar is voor kleine ondernemingen

Van alle sociale netwerken heeft LinkedIn ongetwijfeld het meest professionele imago. Moet je daar als zelfstandig ondernemer zijn? En hoe pak je dat aan?

Moet je aanwezig zijn op LinkedIn?
De vraag stellen, is ze beantwoorden. Natuurlijk moet je daar aanwezig zijn. LinkedIn is zoveel meer dan een kanaal waar je personeel kan vinden en waar je jezelf aan potentiële werkgevers kan voorstellen. Je kan er ook je personal brand verzorgen, je merk versterken, interessante artikelen en opinies lezen, netwerken… het zou zonde zijn om dat links te laten liggen. 

Bedrijfspagina én persoonlijke pagina
Voor alle bedrijven en zelfstandigen is LinkedIn een essentieel onderdeel van de 'digitale voetafdruk’. En je moet niet groot zijn, om een grote digitale voetafdruk te hebben. Daarom is het belangrijk om niet alleen een persoonlijke pagina te hebben, maar ook een bedrijfspagina. De twee zijn nodig. De bedrijfspagina is de ideale plek om je onderneming voor te stellen en te vertellen wat je doet. Je kan de menselijke, persoonlijke kant van je eigen pagina aanwenden om je bedrijfspagina te laten groeien. Laat er maar kruisbestuiving zijn tussen die twee! 

Pagina's volledig invullen
Als je de moeite doet om die pagina’s aan te maken, zorg dan ook dat die volledig en goed ingevuld zijn. De headline, de summary, je ervaring, endorsements… Zorg dat alles zo volledig mogelijk is. In de headline, de zin onder je naam, moet je zeker genoeg relevante keywords voor SEO zetten. De summary gaat eerder over waar je voor staat, wat je wil, niet over wat je doet. Hier kan je je 'verhaal' doen. 

Netwerken op LinkedIn?
Wees ook niet bang om je netwerk uit te breiden. Spreek iedereen aan die je kent, vanaf je schooltijd. Het is niet omdat je iemand tien jaar niet gezien hebt, dat je er niet mee mag linken. Meer nog, volgens mij moet je iemand zelfs niet écht kennen. Als een persoon een logische connectie heeft met je bedrijf, mag je hem gerust uitnodigen. Anderzijds moet je natuurlijk ook zelf openstaan voor connecties.  

Content delen en creëren
Wat veel mensen lastig vinden, is het delen en aanmaken van eigen content, nochtans een heel goede manier om snel bekendheid op te bouwen. Content delen en maken is echt belangrijk. Zie je iets interessants, deel dat dan met je volgers. Heb je een sterke opinie over iets? Schrijf dan zelf een artikel. Veel mensen denken: “ik kan dat niet”, maar je hoeft echt geen doorwinterde journalist te zijn om goede content te kunnen maken. Is het schrijven van zo’n artikel écht niks voor jou? Huur dan desnoods een goede copywriter in. 

Bron: Propaganda voor Proximus
Klik hier voor het originele interview 

 

Interesse in een vrijblijvend gesprek hierover?
Contacteer ons!
0478 429981 of anke@cmoore.be

 

You’ll work smarter, not harder
De recruiter, meer dan een matchmaker?
Drie uur had ze binnen gezeten bij het uitzendbureau. Twee uur voor testen en een uurtje voor een interview. Het was een leuk gesprek, dat zeker! Maar ze kwam voor werk en helaas was ze zonder jobvoorstellen weer buiten gewandeld. ‘We houden je op de hoogte’ zei de vriendelijke Consultant nog, ‘en bekijk gewoon regelmatig onze site’. In de tram terug stuurde ze direct een LinkedIn invit
Meeliften op de 'experience economy'
Is ‘beleven’ mooier dan ‘bezitten’?
Situatieschets. Je zit op restaurant met je beste vriend(in) en bent aan het wachten tot je eten klaar is. Je hoort het belletje in de keuken, de ober snelt ernaartoe en komt jouw richting uit met een bord dat eruit ziet als een plaatje. Hij plaatst het bord voor je neus, mes en vork in de aanslag. "Wacht!" roept je vriend(in) – "nog snel even op beeld vastleggen." Herkenbaar? Of ben jij eerder
Wat als technologie de communicatie met klanten overneemt?
De Messenger Chatbot: Modernisering dankzij Artificial Intelligence
Vroeger moest je een winkel bezoeken om meer te weten te komen over een bedrijf. Tegenwoordig kan je op een website of Facebook-pagina terecht en op sommige websites kan je zelfs live chatten. Voor bedrijven is een live chat voeren een uitstekend middel om klanten of leads bij te staan met al hun vragen. Dit bestaat al een hele tijd, maar een live chat up & running houden is redelijk arbeidsin
Wordt Instagram de ondergang van Snapchat?
Stories, the battle
Let me tell you a story… Er was eens een tijd waarin ik enkel picture perfect momenten met minstens 1 filter, aangepaste kleuren en betere lichtinval postte. Ja, mijn leven moest toch fabulous, fun, boeiend en cool overkomen online? Niet veel later begonnen deze perfecte, en vaak fake, foto’s te vervelen en kwam Snapchat met zijn stories op het toneel. Die deden me eraan herinneren dat o
Albert Einstein had geen Instagram, maar wel gelijk
#SocialMediaGeluk
"Ons geluk hangt af van de glimlach van anderen". Albert Einstein had geen Instagram, maar wel gelijk. Ik had deze week tijdens een training een interessante discussie over geluk op Social Media. Verander Einstein’s ‘glimlach’ in ‘likes’ en we hebben een prikkelend debat. "Elke post is positief, nooit een negatieve noot. Kijk eens hoe interessant ik ben. Hoeveel intelligente zaken ik
Ideaal om te interageren met je doelgroep
Today’s Lawyer: Social Media, de plek waar uw cliënten zijn
Social Media is geen doel op zich. Maar het is de sterkste en meest efficiënte manier om dichter bij uw cliënt te komen. Ik schreef hiervoor een artikel voor Today’s Lawyer. Omdat het voor de beroepsgroep van advocatuur en juristen niet vanzelfsprekend lijkt, maar het toch echt is. Meer informatie over hun magazine vindt u hier. Een geposte foto van u in toga samen met uw cliënt met de beg
Het "twitteren" uit de doeken gedaan
Hi Twitter! Weet je hoe je moet groeien?
Dat de business zal floreren als je Twitter juist inzet, weet Twitter zelf als de beste. Maar toch gaat het met hun eigen groei niet goed. Twitter heeft in de afgelopen drie maanden niet veel nieuwe gebruikers verwelkomd. De magere groei en teleurstellende omzet zorgden ervoor dat het aandeel 9% verloor bij de nabeurshandel in New York.  Twitter, hoe moet je groeien? Als je een probleem niet
De kracht van het taggen
Hashtag hoe?
Wie veel op Twitter of Instagram vertoeft kent de truc. Sommigen gebruiken ze nooit. Anderen gebruiken ze bij bepaalde topics. En nog anderen gebruiken ze zo overdadig zonder te zien dat hun tweets er bijzonder lelijk van worden. En niemand hen, letterlijk en figuurlijk, nog volgt.  Maar in elke training waarin mensen hun eerste stappen op Twitter zetten, blijken deze hashtags de grootste dre
Trouwe klanten creëren is een must
Brandlovers
Trouwe klanten! Dat zijn de klanten die we allemaal willen. Maar wist je dat trouw enkel bestaat wanneer de liefde groter is dan het instinct? Met die wetenschap ben je met de juiste aanpak niet enkel een trouwe klant rijker, maar creëer je 'brandlovers'! Klanten die zich op Twitter uiten over de fijne samenwerking met jou of je bedrijf. Medewerkers die zichzelf identificeren met hun werk. Die
E-mail & social media versterken elkaar én je digitale communicatie
E-mail is dood! E-mail is springlevend! Wat is het nu?
Je hoort dezer dagen veel over kanalen zoals sociale media maar veel minder over e-mail. Een veel gestelde vraag is dan ook: moet ik als bedrijf een nieuwsbrief hebben? Is er nog een rol weggelegd voor e-mail marketing naast al dat social media geweld? Is trop te veel? Een antwoord dat je dan vaak hoort is: mensen krijgen vandaag de dag al zoveel e-mail en spam, het is onmogelijk om op te vall

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief