Digitaal marketingproject bij Euro Gijbels

Euro Gijbels is een groente- en fruit distributeur in Geel met een eigen vestiging in Spanje. Het familiebedrijf staat voor kwaliteit, flexibele service en een gedrevenheid om te innoveren. Euro Gijbels heeft alles in eigen beheer, van aankoop tot verpakking en van transport tot IT. Behalve groenten en fruit biedt de familie ook een 4de gamma aan waaronder versneden producten, olijven, soep en kruiden die de klanten per stuk kunnen bestellen. De klanten zijn voornamelijk supermarkten.

Het grootste voordeel van Euro Gijbels: ze hebben het meest ontwikkelde digitale bestelsysteem. Klanten kunnen tot 19u via een iPad (die hen, inclusief training, gratis wordt aangeboden) hun bestelling doorgeven voor levering diezelfde avond/nacht. Ze kunnen dus na sluitingstijd hun stock rustig nakijken en er zeker van zijn dat deze de volgende dag is aangevuld met verse producten. Bij concurrenten moet vaak de dag voordien al besteld worden.

Klantvraag

Euro Gijbels had de Social Media aanwezigheid van hun klanten in kaart gebracht en was tot de constatatie gekomen dat die beter kon. Hoe beter de communicatie van hun klanten, hoe positiever deze overkomen naar de eindconsument, hoe hoger de verkoop van Euro Gijbels. Ze wilden hun klanten hierbij ondersteunen en iets meer bieden dan de concurrenten om zo aan klantretentie te doen. Ze waren er ook van overtuigd dat de eindconsument in de toekomst belangrijker zou worden. Hoe deze eindconsument te bereiken was dan ook een van de vraagstukken. Verder wilde onze klant inzetten op Company Branding en zo fysiek meer zichtbaar zijn en naamsbekendheid verkrijgen.

Projectinhoud

Dit was een langlopend project van 2 dagen/week. De Social Mediakanalen van Euro Gijbels werden onderhouden en geoptimaliseerd (Company Branding). Er werd veel ingezet op de service naar de klanten en het bereiken van de eindconsument. Zo hebben de klanten van Euro Gijbels (supermarkten) elke week een aantal producten in promotie. Van deze producten werden elke week mooie professionele foto’s genomen die door middel van een Social Media monitoring tool op de juiste Facebookpagina’s in de juiste taal gepubliceerd werden. Op deze manier werden de Euro Gijbels producten wekelijks in de kijker gezet op tientallen Facebookpagina’s en bereikten ze ook de eindconsument.

Dit proces moest vereenvoudigd en deels geautomatiseerd worden om een efficiëntere werkbezetting te krijgen. De uitdaging was om te zoeken naar een heel gemakkelijke oplossing zodat praktisch iedereen in de onderneming ermee aan de slag zou kunnen gaan. Dankzij onze consulting en de knowhow van hun eigen IT-team zijn we hierin geslaagd. De data wordt nu allemaal uit de database gehaald en automatisch gegenereerd. Op die manier komt er met slechts een paar klikken een dynamisch filmpje dat daarna aan de hand van lijsten in de Social Media monitoring tool heel gemakkelijk gepubliceerd kan worden.

Bovenop de promo’s werden er persoonlijke voorgestelde Facebookberichten gemaakt en geplaatst op de iPad van de klanten, die gekoppeld is aan hun eigen Facebookpagina. Klanten kunnen dan met 1 druk op de knop een Facebookpost publiceren die past bij hun doelgroep zonder dat ze er veel tijd in hoeven te steken.

Als er nieuwe producten aangekocht werden, maakten we samen een denkoefening hoe we hier het best buzz rond konden creëren. Samen met de klant werkten we aan een nieuwe manier om deze producten in de kijker te zetten bij de eindconsument. Hiervoor werden kortingen afgesproken met de leveranciers en promotionele communicatie verzorgd. Dit om ervoor te zorgen dat de klant iets nieuws zou aankopen. Doordat de eindconsument kennis maakt met nieuwe producten komt er een verschuiving van de beslissing in aankoop. Waar voordien de supermarkt besliste zal nu de eindconsument meer een meer vragende partij zijn voor bepaalde producten die dan gemakkelijk door de winkel op de iPad besteld kunnen worden.

Bent u benieuwd hoe u uw omzet kan verhogen of processen kan verbeteren via Social Media Marketing? We maken graag een afspraak met u voor een verkennend gesprek. 

  

 

 

Verhoog je omzet met een digitale strategie
Hoe zet je digitale marketing in binnen je onderneming?
“We moeten inzetten op social media want onze concurrenten doen dat ook!”, is een stelling die ik vaak te horen krijg. Dat zou natuurlijk niet de reden mogen zijn om ermee te starten. Uiteraard moet je social media inzetten als bedrijf… en dringend als je dat nog niet doet. Maar doe dit om je eigen onderneming naar een hoger niveau te tillen.          
Klantencase
Ambassadors! De ogen, oren en stem van je bedrijf
Actief Interim is een uitzendgroep met ambitie! Ze zijn dan ook niet voor niets één van de snelst groeiende uitzendgroepen van België. Op 30 jaar tijd klom Actief op tot de zevende plaats in de Interim Ranking van de Trends Top 30 000. En de groei zet zich voort met een duidelijke ambitie: doorgroeien tot de top 5 van de interimranking en blijven werken aan de verdere uitbouw van een volledig n
Zomerse social media tips!
5 tips voor de Summer Slowdown
Is het kort door de bocht als ik ervan uit ga dat veel sectoren tijdens de zomermaanden een ‘rustigere’ periode tegemoet gaan? Voor de meeste bedrijven biedt deze periode doorgaans wat ademruimte en tijd om de batterijen terug op te laden. Maar anderzijds kan dit ook betekenen dat je een uitdagendere periode moet doorkomen. Hoe zorg je er juist voor dat je in het vizier blijft tijdens
Tips & tricks
Heb jij al een back-up plan?
Wat zou jij doen moest je je data kwijt zijn? Of het nu gaat om foto’s op je telefoon of persoonlijke bestanden die je op je lokale laptop hebt bewaard, we besteden weinig aandacht aan het maken van een back-up hiervan. Toch kan het 'verliezen' van deze data voor jou erg vervelende gevolgen hebben en gebeurt dit meestal ook wanneer dit jou het minst uitkomt. Uit onderzoek is geb
Pin plezier!
Nieuw! Organiseer je Pinterest pins en borden nu nog beter
Het social mediakanaal Pinterest heeft een aantal nieuwe functies geïntroduceerd op hun platform. Zo kan je onder andere borden archiveren en pins in je eigen volgorde zetten. Pinterest heeft deze functies mogelijk gemaakt, zodat gebruikers gemakkelijker kunnen plannen en een beter overzicht hebben over hun projecten. We zetten graag de nieuwe features voor je op een rijtje: Secties toevoeg
Stel -hoe dan ook- de klant altijd centraal
The battle of the departments
“Zorg dat je salesmensen eindelijk in het gareel lopen. Zij zijn nooit in orde met hun bezoekrapportjes en leven van dag tot dag. Anders wordt ‘marketing automation’ natuurlijk nooit wat!” De zaal lag in een deuk om de tip van deze spreker. Alle marketeers knikten bevestigend en knipogend naar elkaar. Ik zat erbij. En keek rond. Voelde de stomp op mijn oude saleshart. Even vechten tegen
Nieuw jaar, nieuwe opportuniteiten
5 Digitale Marketing Trends voor 2018
Het nieuwe jaar is net begonnen. Prachtig moment om terug te kijken op een boeiend 2017, maar vooral ook uit te kijken naar een nieuw jaar vol verse opportuniteiten en trends. Niets is een zekerheid, maar toch lijsten we graag even de voorspelde digitale marketing trends voor het jaar 2018 op. Ready, set, go! Video3 In Digital Marketing kwam video reeds uitgebreid aan bod. Toch zijn er enk
You’ll work smarter, not harder
De recruiter, meer dan een matchmaker?
Drie uur had ze binnen gezeten bij het uitzendbureau. Twee uur voor testen en een uurtje voor een interview. Het was een leuk gesprek, dat zeker! Maar ze kwam voor werk en helaas was ze zonder jobvoorstellen weer buiten gewandeld. ‘We houden je op de hoogte’ zei de vriendelijke Consultant nog, ‘en bekijk gewoon regelmatig onze site’. In de tram terug stuurde ze direct een LinkedIn invit
Meeliften op de 'experience economy'
Is ‘beleven’ mooier dan ‘bezitten’?
Situatieschets. Je zit op restaurant met je beste vriend(in) en bent aan het wachten tot je eten klaar is. Je hoort het belletje in de keuken, de ober snelt ernaartoe en komt jouw richting uit met een bord dat eruit ziet als een plaatje. Hij plaatst het bord voor je neus, mes en vork in de aanslag. "Wacht!" roept je vriend(in) – "nog snel even op beeld vastleggen." Herkenbaar? Of ben jij eerder
Wat als technologie de communicatie met klanten overneemt?
De Messenger Chatbot: Modernisering dankzij Artificial Intelligence
Vroeger moest je een winkel bezoeken om meer te weten te komen over een bedrijf. Tegenwoordig kan je op een website of Facebook-pagina terecht en op sommige websites kan je zelfs live chatten. Voor bedrijven is een live chat voeren een uitstekend middel om klanten of leads bij te staan met al hun vragen. Dit bestaat al een hele tijd, maar een live chat up & running houden is redelijk arbeidsin
Hoe aftrekbaar zijn uw restaurantkosten?Download de fiscale gids

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief