Moore Stephens CFO Services zorgt voor continuïteit bij Royal Canin

Royal Canin produceert en verdeelt wereldwijd honden en katten voeding. Al van bij het begin staat gezondheidsvoeding voorop en wordt er steeds verder research gedaan naar de ontwikkeling van een stabiele nutritionele formule die aansluit op de specifieke en precieze behoeften van honden en katten. Oorspronkelijk gericht op de fokkers, werd de productie geleidelijk aan opgedreven en de verdeling verder gezet op de Europese markt. In 1972 werd Royal Canin verkocht aan de Guyomarc'h Groep en werd het verder uitgebreid vooral in de domeinen van research en ontwikkeling. In 1990 werd het aangekocht door de Paribas Bank en op de Franse beurs gezet waar het opnieuw verdween toen het verkocht werd in 2002 aan de Mars organisatie.

Expertise Moore Stephens

  • Controlling
  • Budgettering
  • Logistiek
  • Accounting
  • Change management
  • Coaching

Klantvraag

Royal Canin had extra support nodig omdat ze geconfronteerd waren met een groot personeel verloop. Ze moesten zorgen voor de continuïteit van de financiële afdeling en waren op zoek naar een flexibele en hands-on assistentie voor hun periodieke afsluitingen van hun boekhouding in Navision en de voorbereiding van hun periodieke rapportering in Hyperion. Er was ook bijkomende ondersteuning nodig tijdens de voorbereidingen van budgetten en prognoses, zoals eveneens bij specifieke ad hoc projecten zoals de fusie van sommige ondernemingen, de opvolging van de voorraden, enz…

Aanpak

Het team Moore Stephens CFO Services is gekend voor hun hands-on aanpak en hun uitgebreide praktische kennis en ervaring van boekhouding, afsluit processen, management- en groep rapportering en budgettering. De assistentie werd zo flexibel mogelijk geleverd, op afroep en ter plaatse en gebruik makend van de software van de klant om zo vlot mogelijk de interne procedures, die worden opgelegd door de aandeelhouder, op te volgen.

Resultaat

Moore Stephens CFO Services zorgde voor continuïteit van de financiële activiteiten. Periodieke afsluitingen, verschillende rapporteringen, prognoses en budgettering processen werden afgehandeld en afgeleverd binnen de vastgestelde deadlines. Specifieke vragen betreffende ad hoc projecten werden opgevolgd op een systematische en transparante manier. Uiteindelijk werd kennis overgedragen aan het door de klant nieuw aangeworven personeel zodat ze in de mogelijkheid kwamen om op een autonome manier verder te werken.

Hoe aftrekbaar zijn uw restaurantkosten?Download de fiscale gids

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief