Millennials in Supply Chain: Hoe succesvolle leiders te vinden en op te leiden voor de volgende generatie

De supply chain-industrie verandert als gevolg van de globalisering en technologische ontwikkelingen en dus verandert ook de skill-set voor succesvolle supply chain professionals. Dit omvat bv. niet alleen het begrijpen van de supply chain van hun organisatie, maar ook die van hun klanten, leveranciers en hun leveranciers.

Hoe kunnen we samenwerken om de jongere generatie aan te trekken?
APICS voerde recent een enquête naar het begrijpen en identificeren van verschillen tussen de recente generaties actief in de supply chain. De resultaten van onze enquête en het onderzoek waren verhelderend. We vonden dat onze Millennials (onder de 35) in sommige opzichten zeer vergelijkbaar waren met Baby-boomers (boven de 55):

  • Onderwijs en vooruitgang. Zich differentiëren door middel van onderwijs is een weg naar het volgende level, om zo meer te verdienen en de levensstijl te ondersteunen.
  • Waarde en waarden-gedreven. Ze zijn voorzichtige consumenten, zoekend naar de goede “deal”, maar ook met inzet voor de onderwerpen die hun hart raken.
  • Technologisch scherpzinnig. Dit is de online generatie. Zij verwachten een “state-of-the-art” interactive.
  • Bewust van imago en met een breed sociaal netwerk. Ze zijn voortdurend bezorgd over hun persoonlijke merk, het delen van hun gedachten, beïnvloed door en het beïnvloeden van anderen, met de verwachting dat ze zullen worden gehoord en snel reactie zullen krijgen.
  • Divers en verschillend. Meer vrouwen en minderheden in het personeel van de supply chain en operations. Geen one-size-fits-all generatie.

Door te begrijpen wat Millennials waarderen en dierbaar is, kunnen organisaties de juiste kandidaten aantrekken. Hieronder enkele tactieken die kunnen helpen om aan te tonen dat supply chain zowel een zinvolle en praktische carrière keuze is:

  • Focus op de mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling. Organisaties moeten de carrièremogelijkheden binnen hun organisatie en de supply chain definieren en realiseren.
  • Leren van mentoren en vertrouwde bronnen. Mentorschap is de sleutel tot het behoud van talent en het stimuleren van de individuele en professionele groei. Mentoring programma’s creëren een platform voor samenwerking en begrip tussen medewerkers op verschillende niveaus en stadia van de loopbaan.
  • Benadrukken van voortdurende professionele ontwikkeling. Supply chain certificeringsprogramma’s zijn een geweldige manier om het talent van het supply chain team te ontwikkelen en de werknemerloyaliteit te verhogen.
  • Highlight technologie. Maak het gemakkelijk voor entry-level kandidaten om uw organisatie online te vinden en door het inschakelen van een dialoog via sociale kanalen.
  • Moedig diversiteit aan. Diversiteit brengt mensen van verschillende standpunten en achtergronden samen en breidt kennisbasis van de organisatie.

Bron: Kmo-insider

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief