Trainingstraject rond digitalisering voor T-groep

T-groep is een HR-dienstverlener en gekend via de merken T-interim en Ascento. T-groep, met hoofdzetel in Mechelen, heeft 70 kantoren in België. Ze contacteerden Anke van Oosterhout van C Moore met de behoefte aan een trainingstraject rond digitalisering. Ze geloven sterk in hun mensen als brand ambassadors, maar konden wel wat sturing en mindset gebruiken rond e-recruitment en company branding.  

Klantvraag
De uitzendsector heeft zoals elke sector haar uitdagingen. Werkzoekenden kennen hun weg op social media, maar ook de opdrachtgevers investeren steeds meer in e-recruitment. Om als uitzendorganisatie voorop te lopen, is digitalisering een absolute noodzaak. T-groep heeft dit perfect begrepen en liet verschillende medewerkers binnen de groep door Anke trainen.  Dat ging dieper dan "het aantrekkelijk weergeven van vacatures" en "het scherp kunnen zoeken" naar talent op platformen zoals LinkedIn, Twitter en Facebook.

Aanpak
Als e-recruitment op de agenda komt, lukt dat enkel als u het opneemt in een cirkel van 4 componenten:

  1. Personal Branding van uw medewerkers;
  2. Social Selling;
  3. Company Branding;
  4. Employer Branding. 

Uiteindelijk is "Employer Branding" de belangrijkste hoeksteen van een goede marketingstrategie voor uw bedrijf. Waar mensen graag werken, willen klanten heel graag kopen.  Nu de werkzoekende zijn customer experience op alle sociale netwerken deelt, is het belangrijker dan ooit om te beseffen dat de moderne recruiter meer moet zijn dan een matchmaker.  

Dit was dan ook de rode draad van een reeks trainingen:  

  • Word Marketeer: ze moeten praten en denken over jobs op de manier zoals Marketeers hun producten beleven. In een digitale wereld is iedereen namelijk Marketeer.
  • Word Social Seller: welk effect heeft dit op de omzet? Op Social Media praten uw klanten over allerlei zaken. Luister naar ze. Geef ze tips. Toon ze de weg. En uw opdrachten komen via allerlei kanalen binnen.
  • Word Data Nerd: want als u al die uren op Social Media niet kan meten, kan u het niet ‘managen’.
  • Word Researcher: want het vak staat niet stil en Social Media bleek meer expertise te bieden aan de hand van sterke content dan ze dachten. Autoriteit worden door kennis en deze kennis niet enkel toepassen, maar ook delen met klanten en kandidaten. 

Resultaat
Door het ‘Social Media Training’ project zijn medewerkers niet meer bang van de invloeden die Social Media heeft op hun werkdomein. Ze zijn leading en #ProudToBeT en dat heeft zijn effect in imago en zichtbaarheid. We zien dagelijks leuke vacatures verschijnen. Origineel, creatief en met steeds weer andere invalshoeken. Daarnaast bieden ze een transparante blik achter de schermen, wat nieuw talent aantrekt.

Want u ziet het ook op LinkedIn, Twitter en Facebook, zelfs als u nog geen klant of kandidaat bij ze bent, is het een leuke, gedreven en professionele groep.

Over C Moore
C Moore, een brand van Moore Stephens, is sterk in de 4 C's:

  • Coaching
  • Consultancy
  • Content & Communication

C Moore, because there's mo(o)re than meets the eye!

Interesse?
Gebeten om meer te weten rond digitale strategie? In welk domein u ook werkzaam bent, contacteer Anke gerust. Ze komt graag vrijblijvend met u van gedachten wisselen over uw digitale uitdagingen.

 

Anke van Oosterhout
anke.vanoosterhout@moorestephens.be 
+32 (0)478 42998

Testimonial
Ann Taelemans (Algemeen Directeur Sint-Vincentius): “Onze manier van werken & de link tussen het zorgaanbod en inzet van middelen en personeel is nu duidelijker voor iedereen"
Ongeveer een half jaar geleden lanceerde Moore Stephens Belgium de "Sopfi" oplossing als antwoord op de Persoonsvolgende Financiering (PVF). Sopfi ondersteunt in de transitie naar de nieuwe vraaggestuurde financiering en de verdere professionalisering van het financieel management van de voorzieningen. Een kwaliteitsvol zorgaanbod steunt namelijk op slimme strategische keuzes, een adequate budgett
Persoonsvolgende Financiering (PVF)
Hoe kan Sopfi u helpen in tijden van PVF? 10 praktijkbevindingen
Sopfi werd gelanceerd in september 2017 als softwareoplossing voor de Persoonsvolgende Financiering (PVF). Inmiddels hebben meer dan 30 voorzieningen gekozen voor de PVF-oplossing Sopfi om hen te ondersteunen bij de transitie van hun financieel management naar een nieuw tijdperk. Aanvullend hebben we een tiental voorzieningen mogen begeleiden in een kort maar intensief adviestraject om de nodige s
Testimonial
Bruno De Maeyer (Gedelegeerd Bestuurder Flegado): "Dankzij Sopfi meer inzicht in de kostprijs van onze voorziening en de afzonderlijke diensten"
Ongeveer een half jaar geleden lanceerde Moore Stephens Belgium de "Sopfi" oplossing als antwoord op de Persoonsvolgende Financiering (PVF). Sopfi ondersteunt in de transitie naar de nieuwe vraaggestuurde financiering en de verdere professionalisering van het financieel management van de voorzieningen. Een kwaliteitsvol zorgaanbod steunt namelijk op slimme strategische keuzes, een adequate budgett
Opstart van nieuwe functie ‘Operations Support Engineer’
Optimalisatie van productieomgeving bij Grada International
Opstart van nieuwe functie Operations Support Engineer Klantvraag Grada International, opgericht in 1963, is een gevestigde waarde in de wereld van ventilatie en airconditioning. Het bedrijf produceert meer dan 22.000 producten op het gebied van luchtverdeling. Dankzij de hoogwaardige afwerking, korte levertermijnen en uitstekende klantenservice heeft Grada International zich gepositioneerd al
Herinrichting magazijn in Lebbeke
Logische flow in supply chain bij Caroline Biss
Klantvraag Caroline Biss -een Belgisch familiebedrijf uit Lebbeke- maakte aanvankelijk jurken voor de grootdistributie. Vandaag brengen ze klassevolle damesmode en staat het bedrijf voor tijdloze elegantie. Naast de productie (met twee eigen fabrieken in Bulgarije), hebben ze ook het transport in eigen hand. Door een significante groei in omzet, namen ook de activiteiten binnen de organi
Industrie 4.0 in Actie
Een terugblik op CIMCIL Symposium 2017
“The science fiction of yesterday is becoming the reality of today”. Met deze slagzin lanceerde Dirk Roelens het tweede CIMCIL Symposium.
Productieproces volledig afgestemd op de noden van de klant
Volvo Car Gent neemt de productie van dashboards in eigen handen
Klantvraag Na 30 jaar van outsourcing koos Volvo Car Gent er in zijn huidige car line portfolio voor om enkele onderdelen opnieuw binnenshuis te produceren. In 2014 besliste het bedrijf al om de productie van de tunnelconsoles en dakbekleding opnieuw intern te organiseren, iets wat voordien bij Johnson Controls Automotive in Assenede gebeurde. In 2016 moest in allerijl ook de productie van de
We lichten kort de wijzigingen toe
De hernieuwde ISO-normen
In 2015 werd de ISO-norm voor het borgen van kwaliteitsmanagementsystemen hernieuwd van ISO 9001:2008 naar ISO 9001:2015. Dit artikel licht kort de wijzigingen toe.
Bevlogen medewerkers is het ideaalbeeld
Duurzaam loopbaanbeleid in Hof ter Welle: inzetten op de zorg voor de medewerkers
Hof Ter Welle is een erkende organisatie ‘Bijzondere Jeugdzorg’. Ze organiseert opvang en begeleiding voor 95 jongeren en hun gezinnen in problematische opvoedingsomstandigheden. Hof ter Welle beschikt over een gedifferentieerd aanbod dat contextbegeleiding, dag begeleiding, begeleiding autonoom wonen, kamertraining en residentiële opvang bevat. De 65 medewerkers geven elke dag het beste van
Van aanbod naar vraag gestuurd werken
‘Ons Tehuis Brabant’ zet maximaal in op het vormgeven van een leeftijdsbewust en duurzaam personeelsbeleid
Ons Tehuis Brabant vzw is een vergunde zorgaanbieder die instaat voor de zorg en de begeleiding van volwassenen met een mentale beperking in regio Kampenhout. Ze zorgen ervoor dat hun cliënten zich elke dag thuis voelen. Dit zien we als vertrekpunt van waaruit de cliënten de wereld en zichzelf kunnen exploreren en waar er ruimte is om te leren en te experimenteren.      

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief