AZ Alma Ziekenhuis: dezelfde ploeg levert nu een betere service

De facturatiedienst van het AZ Alma Ziekenhuis werd doorgelicht door Moore Stephens Strategy & Operations. Het resultaat van die doorlichting was heel positief: door een aantal ingrepen kan hetzelfde team nu een betere service leveren aan zowel artsen als patiënten.

Expertise Moore Stephens:

  • Procesanalyse en -optimalisatie
  • Lean
  • Change management

Klantvraag
De facturatiedienst van het AZ Alma Ziekenhuis is afhankelijk van verschillende factoren en van de input en medewerking van tal van andere diensten. Door een grondige screening van de dienst wilde men enkele verbeterpunten blootleggen en aanpakken. Moore Stephens Strategy & Operations nam de doorlichting op zich.

Aanpak
Opdat de screening de gewenste resultaten zou opleveren, werd iedereen van de facturatiedienst grondig geïnterviewd over zijn of haar taak en over de werking van de dienst in het algemeen. Zo wilde Moore Stephens Strategy & Operations nagaan welke zaken eenvoudiger, efficiënter of sneller konden verlopen.

Resultaat
Dankzij de aanbevelingen van Moore Stephens Strategy & Operations kan de dienst facturatie van het AZ Alma een betere service leveren en meer toegevoegde waarde creëren. Dit zowel naar artsen, medewerkers als patiënten toe. De dienst evolueert meer en meer naar een kenniscentrum.

Hoe aftrekbaar zijn uw restaurantkosten?Download de fiscale gids

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief