Moore Stephens Belgium neemt accountants-kantoor De Kegel, Vervliet & Partners over

Moore Stephens Belgium, de Belgische financiële dienstengroep, heeft zopas een akkoord gesloten rond de overname van De Kegel, Vervliet & Partners bvba. Dit onafhankelijk accountantskantoor is gevestigd in Sint-Niklaas en bedient zijn klanten met diensten op het vlak van boekhouding, fiscaal advies en financiële begeleiding. Dankzij deze overname groeit de omzet van Moore Stephens verder door en wordt de bestaande accountancy tak versterkt.

Verdere consolidatie

Als marktleider op de accountancymarkt in Oost-Vlaanderen en met drie key-centra in Antwerpen, Brussel en Gent is de stap naar het Waasland voor Moore Stephens zeer logisch. Deze stap zorgt voor een verdere consolidatie in het Vlaamse accountancylandschap en ligt volledig in lijn met de gekozen bedrijfsstrategie.

CEO Peter Verschelden: “We zoeken al enkele jaren naar interessante partijen die een regionale aanvulling kunnen vormen op onze bestaande business. De strategische keuze om een leidende rol te spelen bij de consolidatie van de boekhoudmarkt maakt dat we regelmatig gesprekken voeren met geïnteresseerde partijen. De fit met de persoon en het kantoor van Mario De Kegel was onmiddellijk duidelijk en we zijn dan ook zeer blij dat Mario en zijn team zich aansluiten bij de grote Moore Stephens Belgium familie.”

Accountantskantoor in Sint-Niklaas

Het kantoor De Kegel, Vervliet & Partners vervult niet enkel de boekhoudkundige en fiscale verplichtingen van zijn klanten, maar verleent ook startersadvies bij de opstart van een onderneming of zelfstandige activiteit. Tevens zijn zij vertrouwenspersoon op financieel gebied en zorgen zo voor een financiële begeleiding bij de waardebepaling van een onderneming bij overdracht of overname, maar ook bij fusie of splitsing. Zij begeleiden hun cliënten bij hun kredietaanvragen en zoeken naar een gezonde verhouding tussen behaalde cashflow en afbetalingsverplichting. Mario De Kegel: “Ik voel mij heel goed bij deze stap. De professionele omgeving van Moore Stephens verzekert voor mijn klanten, mijn medewerkers en mezelf de best mogelijke toekomst in een markt die volop in beweging is en waar de toenemende regelgeving steeds grotere eisen oplegt aan de accountant. De contacten met de verschillende mensen bij Moore Stephens hebben mij duidelijk gemaakt dat hun organisatie een toegevoegde waarde zal betekenen in de dienstverlening naar onze klanten”.

Bij de overname, die effectief is vanop vandaag, zullen alle bestaande arbeidsplaatsen behouden blijven.

MEER INFORMATIE

Voor meer informatie over dit persbericht kan u contact opnemen met Hans Cools, co-CEO Moore Stephens Belgium op hans.cools@moorestephens.be

Drastische wijziging op til
Kapitaalverminderingen en “de-klikken” van reserves
"Kapitaalvermindering" wordt de komende maanden zonder enige twijfel het vaakst gebruikte woord in de gesprekken in onze sector. Ook notarissen zullen worden overspoeld met verzoeken om kapitaalverminderingen te acteren. Er is een dubbele reden hiervoor. Tussen 1 oktober 2013 en 31 maart 2014 hebben heel wat vennootschappen reserves vastgeklikt. Beschikbare reserves werden toen als dividend uit
Ingrijpende verandering in de fiscale wereld
Hervorming vennootschapsbelasting op komst: alarmfase drie
Enkel als u de afgelopen maanden op Mars hebt doorgebracht, zegt het "Zomerakkoord 2017" u niets. Iedereen die op de één of andere manier in accountancy of fiscaliteit actief is, heeft de laatste maanden de pers en de media over het ‘Zomerakkoord 2017’ gevolgd. Vandaag is dit nog maar een politiek akkoord dat nog in concrete fiscale wetteksten moet worden gegoten. Dit zal de komende weken en
NEWS flash
Moore Stephens Belgium gaat partnership aan met Engelen & Partners
Moore Stephens Belgium versterkt haar positie op de Vlaamse accountancymarkt.
Accountancy
Moet u uw aangifte personenbelasting nog indienen? Activeer uw mandaat voor 31/08/2016
U heeft uw aangifte personenbelasting nog niet ingediend? Dan kan enkel een mandataris (boekhouder of fiscaal raadgever) dat nog tijdig doen! Deadline hiervoor is 27 oktober 2016. Heeft u nog geen actief mandaat? Activeer het dan bij de mandataris van uw keuze voor 31 augustus. Zo vermijdt u een herinneringsbrief voor niet-ingediende aangifte in september. Hiervoor
transfer pricing